Informacje dla osób niepełnosprawnych - KPP Chrzanów

Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się Policja zapewnia usługę pozwalającą na komunikowanie się z osobami doświadczającymi trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się. 

Poniżej przedstawiono sposoby zgłoszenia chęci skorzystania ze świadczenia, o którym mowa we wzmiankowanej ustawie.

Dla osób uprawnionych zapewniamy bezpłatną obsługę przy pomocy tłumaczy:

- polskiego języka migowego (PJM),

- systemu językowo-migowego (SJM),

- sposobu komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).

Chęć skorzystania z wybranej formy komunikowania się (PJM/SJM/SKOGN) należy zgłosić co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Komendzie, podając proponowany termin wizyty.

Potrzebę można zgłosić:

a)osobiście: w Komendzie Powiatowa Policji w Chrzanowie;

b)pocztą na adres: Komenda Powiatowa Policji w Chrzanowie, 32-500 Chrzanów, ul. Jordana 7;

c)telefonicznie: 32-62-46-255 (przy pomocy osoby uprawnionej, członka rodziny); 

d)faksem na nr 32—62-46-244 (przesyłając wypełniony formularz znajdujący się na tej stronie);

e)na adres e-mail: prezydialny@chrzanow.policja.gov.pl (przesyłając wypełniony formularz znajdujący się na tej stronie).

 

Numer telefonu 112

Numer 112 jest jednolitym numerem alarmowym obowiązującym na terenie całej Unii Europejskiej. 

Numer 112 służy do powiadamiania w sytuacjach zagrożenia zdrowia, życia lub mienia. 

Dla wiadomości SMS dla osób niesłyszących w województwie Małopolskim został uruchomiony nr 728 112 112

 

ZASADY KORZYSTANIA Z TELEFONU ALARMOWEGO „728 112 112” PRZEZ OSOBY NIESŁYSZĄCE: 

Podczas zgłaszania (wysłania sms’a) na numer Centrum Powiadamiania Ratunkowego w wiadomości należy:

  1. Być w bezpiecznym dla siebie miejscu,
  2. Napisać na początku SMS’a: 

    • jestem osobą niesłyszącą,
    • podać adres zdarzenia. Powiat, gminę, miejscowość, ulicę oraz nr domu lub mieszkania. Należy również podać numer klatki w bloku oraz piętro na którym doszło do zdarzenia.
    • napisać: co się stało (krótka informacja),
    • podać ilość osób poszkodowanych (jeżeli ktoś poza osobą zgłaszającą)
    • wskazać ewentualnie która służba jest potrzebna
    • podać swoje imię i nazwisko 

  3. Czekać na zwrotnego SMS’a z CPR, potwierdzającego przyjęcie zgłoszenia
  4. Czekać na służbę ratunkową w zgłoszonym i bezpiecznym miejscu.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY